loading...
هنرهای رزمی ستو
روزبه بختیاری بازدید : 60 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

هنرهای رزمی ستو

این سبک در نشئه فیزیولوژیکی در تکنیک ها با ساختار و سازه فنی جدید و بدیع و با ابداعات و ترسیم و زایش و چینشی متحول کننده تکنیکی که، بیانگر پاسخ به ضروریات زمانه در عصر مدرن است. که با قابلیت های ویژه و تحولات متعدد، خلاق و نوآور در هر مرحله براساس نیازهای روحی و جسمی و سنی ورزشکاران این رزم مانا، در حال دگردیسی و تغییر کیفیت دینامیکی بوده که با لگوی ساختاری فیزیک مردان و زن شریف سرزمین مقدس ایران هماهنگ و سازگار بوده و محصول اندیشه  و تلاش مبارزان رزم مردان و زنان غیور ایران باستان تا به امروز است.
حقیقت نوین این سبک نوین و مانا ستو را با ابعاد گوناگونش در واژه ها نمی توان گفت و باید آن را ( لمس کرد، آزمود، تجربه کرد، باور کرد و فرا گرفت). ستو برگرفته از اصالت تکنیکی سبک های مطرح هنرهای رزمی جهان با قدمت 2000 ساله می باشد.حرکاتی با قدمت کهن که بر پایه اصول علمی استوار گردیده و همه آن در مجموعه ای به نام ستو در غالب فرهنگ غنی ایرانی گردآوری گردیده، ستو در خیزشی بزرگ در عصر دانایی محوری در هزاره سوم هنر بی بدیل جامع و مانا با نگاهی به بالا برای فتح قله های جهانی است . در این سبک شرح تاویل و تفسیردر هر دو بعد تن و روان که توجه بسیار به ابعاد انسانی و روحیات همرزمان که در حقیقت مکاشفه ای در درون و برون است که هنری زیبا با شیوه های رزمی چریکی که فنون های آن بر بنای کاربرد، سرعت ، تعادل، انعطاف، قدرت، علوم سلامتی ، گیاه شناسی ،تغذیه درمانی ،ارزیابی تن از طریق طب سوزنی ،علم العصب، فیزیولوژی ماده و انرژی، خاصیت فیزیکی و شیمیایی به کارگیری سلاح های سرد سنتی و مدرن و … بر روند آموزش و براساس فرهنگستان هنرهای رزمی ستو رهنمودن است. که فقط یک ورزش نیست بلکه قسمتی از روانشناسی نیز هست. در مجموع هنر ستو رزمی است که از هیچ سیستم و سبک خاصی پیروی نمی کند. و فی الواقع مکمل قابل لمسی برای هنرهای رزمی عصر حاضر خواهد بود. این شیوه مستقل ستوی ما میراثی خواهد بود ملموس و هدیه ای برای ملت جاودانه ایران زمین و مردمان کره خاکی که شیفته نوآوری هستند ستو هنر رزمی قرن بیست و یکم لقب گرفته.
هنر رزمی ستو با احترام به روش رزم اساتید کهن و پیروی از اصول فنی و اصیل هنرهای رزمی پا به عرصه ظهورگذارده. تو است.
از اصلی ترین مبانی این هنر انعطاف پذیری و دور بودن از خشونت است.
ستو منطبق بر محیط مدرن و نیاز های دنیای امروز بوده بدون اینکه دانش عمیق اساتید رزم کهن دستخوش تحریف گردد. این هنر فی الواقع چکیده و عصاره تجربیات اساتید هنرهای رزمی جهان  می باشد و این سبک با ترکیب تمرین مطالعه و پژوهش در چندین مکتب اساسی هنرهای رزمی به یاری خدامنجر به خلق تصاویر بدیع و زیبا و ره یافت به متن جسم و روح توفیق راه گشته و این رزم مانا و هدفمند به وجود آمد.
در روش شناسی این رزم بی بدیع و نظریه پردازی مترقی آن موج نویی از رسانس رزم با فازهای علمی و کاربردی و تئوری های پیشرفته آموزشی و استراتژی های علوم سلامتی ، رزم طبیعت و آخرین دستاوردهای ورزشی و علوم پزشکی مرتبط با زندگی و تربیت بدنی را نیز در اساس خود جای داده .نحوه آموزش این سبک بر مبنای عناصر قدرت ، سرعت ، پیچش، عکس العمل، تعادل و تمرکز حواس برای هنر آموزان طراحی شده.
کلیشه ای نبودن و تنوع بالای تکنیکی و تاکتیکی در این سبک رمز موفقیت این هنر می باشد. و مهمتر اینکه عدم وجود تعصبات کورکورانه سبکی و وجود دیدگاهی منطقی و انتقاد پذیر که با اقتضائات دنیای مدرن رزمی و تحولات عظیم زندگی روزمره حرکت می کند و در واقع پلی است از سنت های کهن به رزم هزاره سوم که در نهایت پس از مطالعه دقیق و اصلاح ضعف ها و نواقص سبک های مختلف ومطرح جهان برگزیدن کارآمدترین آن ها و با ترکیب ابداعات دانسته ها و تجربیات منجر به نوزایی رزم نویی به نام هنر رزمی ستو گردید.
ماهیت چند وجهی و هر آنچه هست هنر رزمی ستو را با اتخاذ استراتژی های کاربردی و انگیزه شی اش در زمان حال با تفکرات نو و نفوذمندترین اندیشه های بارور هنر رزمی و با روایت های پر پیچ و خم به عرصه آورد.
هنر رزمی ستو با فنون متفاوتش حقیقت رزم مدارس مدرن و سنتی جهان را یک جا گردآوری نموده و با بهره گیری از علوم تخصصی هنرهای رزمی هنری از موج جدید و کاملا نوآورانه با اصول و ایدئولوژی های توحیدی، روحی، انسانی و از طرفی تمرینات هنرمندانه برگرفته از طبیعت و حفظ همانگی و تعادل میان دو قطب انرژی حیاتی را ارائه نموده است.
به صورت کلی هنر ستو برای سنین یا جنسیت خاصی طراحی نشده و در هر مرحله براساس نیازهای روحی ، جسمی و  سنی هنرآموزان این رزم مانا، در حال دگردیسی و تغییر کیفیت دینامیکی بوده. کلیشه ای نبودن و تنوع بالای تکنیکی و تاکتیکی و همچنین  نداشتن تعصبات کورکورانه سبکی. واین اعتقاد راسخ ماست
که خود را در یک سطح فکری منجمد نمی کنیم و از تمامی علوم و دانش ها استفاده کرده ایم و هرگز با تعصب نمی اندیشیم و علم هم اینگونه است که ثابت نمی ماند  چرا که رو به گسترش است و هیچ گاه توقف ندارد و ستو که بر پایه علم است همینگونه است. انسان از ابتدای زندگی در حال نبرد است تا برای رهایی از چنگال متجاوزین راز علمی بر خود استوار نموده تا عالمانه پایدار بماند و بی جهت به نیستی نرود ستو کای در حرکت است به این مهم
راز بقای آدمی در فکر و اندیشه و ابتکاراوست . توانایی در دانایی است و این تواناییست که ایران را سرزمین حکیمان و خردمندان و اسطوره ها قرار داده
من به تاریخم به نیکانم و فرهنگم عشق میورزم به مرمانی که صاحب قدرت و خلاقیت پویایی هستند و امروز در سرزمین دانایان هنری حیرت انگیز پا به عرصه می گذارد که هر توصیفی در مورد آن تخیلات شما را بر خواهد انگیخت و شما شیقته آن خواهید شد این اثر شما را مالک پیشرفته ترین هنر عصر خواهد نمود که ما آن را ستو می نامیم .
علوم فنی سبک شامل:
1.هنر آکروبات پیشرفته رزمی
2.هنر فرار و عبور از موانع و جهش های بلند
3.هنر استنس و توزیع منطقی فشار وزن بدن
4.شناخت تعادل هشت گانه طبیعت
5.شناخت سلاح های سرد سنتی و مدرن و مخفی و ابزارآلات ویژه
6.شناخت ابزارآلات کمکی سبک آدمک چوبی ماکی وارا و…
7.رموز سیستم های عملیاتی و چریکی در طبیعت
9.صعود و راپل
10.استتار و اختفاء (در طبیعت و مناطق شهری)
11.هنر دفاع شخص که خود به شاخه های مختلف تقسیم میگردد.
12. اجرای کلیه ضربات دست و پا
13. مشت های نزدیک سنتی ویژه
14. اجرای فرم های ویژه سبک
15. شکستن اجسام سخت
16. تمرینات پایگاه قهرمانی
17. اجرای غلط های  افت های ویژه رزمی
18. بهره گیری از هنر یوگا در رزم
19. تحقیقات ویژه رزمی
20.تمرینات ویژه در آب
21. آناتومی شناسی ویژه رزمی
22. تمرینات ویژه کار با حلقه
23.علوم ماساژ ورزشی جهت درمان درد و ایجاد آرامش و ریلکسیشن
24.مدیتیشن و ذن
25.تای چی سلامتی
26.شیوه های رزم برگرفته از حیوانات
27.مبارزات انفرادی و چند به یک
28.طب سوزنی
29.به کارگیری سلاح های سرد سنتی و مدرن
30.تکنیک های ویژه و…..

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 10
  • بازدید کلی : 440
  • کدهای اختصاصی